domingo, 17 de abril de 2011

Primer Clàssic (Madrid 1 - Barça 1)

(En español abriendo el post...)

L'àrbitre xiula el final i sembla la nit electoral: tothom ha guanyat. Els del Barça van a saludar l'afició culé present al Bernabéu mentre la resta del camp despedeix els jugadors locals amb una sonora ovació. Casillas es deixa la veu reclamant asls seus que ho han de cel·lebrar tots junts al mig del camp. Hi ha mig equip que ha enfilat cap al vestidor.

A Madrid hi ha la sensació que s'ha plantat cara al Barça. Estan contents, satisfets del paper que han fet els seus jugadors: no han perdut, han empatat un partit jugant amb 10 molts minuts. Són feliços.

Ara, la realitat: no han aconseguit retallar la distància de 8 punts de diferència a la Lliga. Han dit adéu definitivament al títol, han tingut un 20% de possessió a casa i han empatat gràcies a un penal més que dubtós a favor i un no-assenyalat en contra. En el parcial de partits d'aquest any, el Barça ha aconseguit un 6 a 1.

Si ens diuen a principi de temporada que sortirem del Bernabéu 8 punts per sobre del Madrid amb tan poques jornades per acabar, signem tots. I a sobre, al Madrid estan contents! Definitivament, hem donat la volta a la truita i el Real Madrid és l'equip "segundón", ploraner, acomplexat i inferior.

Queden 2 competicions més. Dimecres la Final de la Copa serà una nova prova de foc. A Europa, a doble partit i sense àrbitres espanyols el Barça ho hauria de tenir molt més fàcil. Mou sap que dimecres se la juga. Els jugadors del Barça tenen les mateixes o encara més ganes de demostrar qui mana al futbol. serà apassionant.


El árbitro pita el final y parece la noche electoral: todos han ganado. Los del Barça a saludar a la afición culé presente en el Bernabéu mientras el resto del campo despide los jugadores locales con una sonora ovación. Casillas se deja la voz reclamando a los suyos que lo tienen que celebrar todos juntos el centro del campo. Hay medio equipo que ya se ha ido al vestuario. En Madrid hay la sensación de que ha plantado cara al Barça. Están contentos, satisfechos del papel que han hecho sus jugadores: no han perdido, han empatado un partido jugando con 10 muchos minutos. Son felices.

Ahora, la realidad: no han conseguido recortar la distancia de 8 puntos de diferencia en la Liga. Han dicho adiós definitivamente al título, han tenido un 20% de posesión en casa y han empatado gracias a un penalti más que dudoso a favor y uno señalado en contra. En el parcial de partidos de este año, el Barça ha conseguido un 6 a 1. Si nos dicen a principio de temporada que saldremos del Bernabéu 8 puntos por encima del Madrid con tan pocas jornadas para acabar, firmamos todos. Y encima, en el Madrid están contentos! Definitivamente, hemos dado la vuelta a la tortilla y el Real Madrid es el equipo "segundón", llorón, acomplejado e inferior.

Quedan 2 competiciones más. Miércoles la Final de la Copa será una nueva prueba de fuego. En Europa, a doble partido y sin árbitros españoles el Barça debería tenerlo mucho más fácil. Mou sabe que el miércoles se la juega. Los jugadores del Barça tienen las mismas o todavía más ganas de demostrar quién manda en el fútbol. Será apasionante.

1 comentario:

  1. Els temps han canviat. El madridisme celebrava un empat i el barcelonisme lamentava no haver guanyat al camp del Madrid.

    Ja m'agraden aquests temps

    ResponderEliminar

Locations of visitors to this page