domingo, 19 de diciembre de 2010

Llourinho (Madrid se quema II)

(En español abriendo el post...)

On no arribis amb futbol, arriba-hi com puguis. Aquesta seria la reflexió després de la jornada de Lliga d'ahir. El Barça visitava el camp més complicat i donava un als altre recital de joc i de gols. Una a altra maneta, en aquesta ocasió a l'Espanyol, i una nova lliçó de neo-futbol. El Madrid rebia el Sevilla amb algunes baixes i amb molta por...

Sí, el Barça juga a neo-futbol, perquè això que estem vivint no ho haviem vist mai abans. És l'evolució d'un joc centenari en el que semblava que tot estava vist. Possessió, atac, pilota, molta pilota; joc en equip, solidaritat i treball. En contra, el màxim rival es concentra en no encaixar gols, en defensar, basa el seu joc en la jugada individual, poca pilota, molta bronca, crispació, provocació... i pataleta.

Mourinho va adonar-se'n el 29 de novembre al Camp Nou que aquest Barça és molt superior. Amagat a la banqueta, va assistir a un recital històric de neo-futbol contra antifutbol (5 a 0). Ara ja sap que no es pot permetre gaires errors i que cal pressiona els estaments: aquest Madrid sense ajudes arbitrals no podrà disputar la Lliga al Barça. Cal repescar el Villarato abans no sigui massa tard. I la premsa de Madrid picarà i li seguirà fent el joc. I és que no els hi queda una altra. Van apostar per "Llourinho" i aquestes són les seves millors cartes, perquè de futbol només en veuen quan juga el Barça.

Les bronques amb les aficions rivals i els "piques" entre banquetes s'estan convertint en la norma habitual d'un club que fins fa poc presumia de Señorío i que ara ofereix imatges lamentables com les del delegat anant per terra empentat per un membre del seu propi equip tècnic.

Llourinho vol una guerra de despatxos. avui en dia, és l'únic lloc on el Madrid és més poderós que el Barça. Vol que la estructura blanca es mobilitzi per orquestar una campanya de victimisme i pressió als estaments arbitrals i als comités. La premsa compra i l'afició blanca no té més remei que seguir apel·lant a l'orgull, la garra, la pegada i els espíritus del passat. 400 milions, un 5 a 0, i un Mourinho després, segueixen plorant fora del camp el que no saben guanyar jugant a futbol.




Donde no llegues con fútbol, llega como puedas. Esta sería la reflexión tras la jornada de Liga de ayer. El Barça visitaba el campo más complicado y daba otro recital de juego y de goles. Otra manita, en esta ocasión al Espanyol, y una nueva lección de neo-fútbol.
Sí, el Barça juega en neo-fútbol, porque esto que estamos viviendo no lo habíamos visto nunca antes. Es la evolución de un juego centenario en el que parecía que todo estaba inventado. Posesión, ataque, balón, mucho balón, juego en equipo, solidaridad y trabajo. En contra, el máximo rival se concentra en no encajar goles, en defender, basa su juego en la jugada individual, poca pelota, mucha bronca, crispación, provocación ... y pataleta.
Mourinho se dió cuenta el 29 de noviembre en el Camp Nou que este Barça es muy superior. Escondido en el banquillo, asistió a un recital histórico de neo-fútbol contra antifútbol (5 a 0). Ahora ya sabe que no puede permitirse muchos errores y que hay que presiona los estamentos: este Madrid sin ayudas arbitrales no podrá disputar la Liga al Barça. Hay repescar el Villarato antes de que sea demasiado tarde. Y la prensa de Madrid picará y le seguirá haciendo el juego.
Y es que no les queda otra. Apostaron por "Llourinho" y estas son sus mejores cartas, porque lo que es fútbol, sólo lo ven cuando juega el Barça. Las broncas con las aficiones rivales y los "piques" entre banquillos se están convirtiendo en la norma habitual de un club que hasta hace poco presumía de Señorío y que ahora ofrece imágenes lamentables como las del delegado yendo por los suelos empujado por un miembro del su propio equipo técnico. Llourinho quiere una guerra de despachos. Hoy en día, es el único lugar donde el Madrid es más poderoso que el Barça. Quiere que la estructura blanca se movilice para orquestar una campaña de victimismo y presión a los estamentos arbitrales y los comités. La prensa compra y la afición blanca no tiene más remedio que seguir apelando al orgullo, la garra, la pegada y los espíritus del pasado. 400 millones, un 5 a 0 y un Mourinho después, siguen llorando fuera del campo lo que no saben ganar jugando al fútbol.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Locations of visitors to this page