viernes, 10 de diciembre de 2010

Sandro i la publicitat

Des de fa uns dies va creixent el rumor que Sandro Rossell està estudiant la possiblitat de posar publicitat a la samarreta del Barça. Es tracta d'una vella discussió que va tenir el seu moment quan les negociacions amb UNICEF van materialitzar-se durant el mandat de Laporta.
Aleshores, les veus contràries van ser moltes, però el significat de la marca i el prestigi mundial que allò podria implicar van acabar d'aplanar el camí. Es pot dir que el balanç ha estat positiu i la majoria de socis/es i simpatitzants culés pensen que aquella va ser una bona iniciativa.

Recordo, però, que la primera opció va ser la d'una coneguda casa d'apostes, que actualment patrocina molts dels rivals del Barça. Amb els números a la mà, aquella operació hagués estat molt més profitosa que la d'UNICEF. Però ja hem vist que els diners no ho són tot. Si no que li ho preguntin a Florentino.

Una vegada, l'estiu del 2005, vaig tenir ocaasió de parlar amb Rossell i em va sorprendre una cosa que em  va dir: Estàvem parlant sobre la novetat dels pantalons granes de la primera equipació del Barça, que s'acabaven d'anunciar per la propera temporada. Es tractava d'un fet trencador aleshores i molts culés ho consideraven massa trencador amb el que havia estat el passat recent del club. Ell ho tenia molt clar; i em va explicar l'anècdota del president de l'AFA, Julio H. Grondona, i el seu anell d'or. En aquell anell, el president de l'Associació de Futbol de l'Argentina hi duia una inscripció: "Todo Pasa". Rossell va argumentar que a vegades es prenen decisions que d'entrada no tenen bona acollida però que amb el temps la gent s'hi acostuma...

Ara que el tema de la publicitat torna a sonar amb força, recordo perfectament aquella conversa. M'imagino que una qüestió així seria sotmesa a votació per part dels socis  (o potser no, doncs ignoro si en el seu programa electoral se'n diu alguna cosa). En qualsevol cas, ja cal que facin una bona prèvia amb xifres, guanys, potencial i expectatives de posar publicitat a la samarreta. Si fessin la votació avui pronosticaria un 85% de socis/es contraris i només un 15% de partidaris.

El primer pas ja l'han donat amb la famosa Qatar-Fundation. Una ONG que paga aquesta pastarrufa? Quina pudor. Ja veurem què passa i si todo passa...

(en español abriendo el post...)



Desde hace unos días va creciendo el rumor que Sandro Rossell está estudiando la posiblidad de poner publicidad en la camiseta del Barça. Se trata de una vieja discusión que tuvo su momento cuando las negociaciones con UNICEF se materializaron durante el mandato de Laporta.

Entonces, las voces contrarias fueron muchas, pero el significado de la marca y el prestigio mundial que aquello podría implicar acabaron de aplanar el camino. Se puede decir que el balance ha sido positivo y la mayoría de socios/se y simpatizantes culés piensan que aquella fue una buena iniciativa.



Recuerdo, sin embargo, que la primera opción fue la de una conocida casa de apuestas, que actualmente patrocina a muchos de los rivales del Barça. Con los números en la mano, aquella operación hubiera sido mucho más provechosa que la de UNICEF. Pero ya hemos visto que el dinero no lo es todo. Si no que se lo pregunten a Florentino.



Una vez, el verano del 2005, tuve ocaasió de hablar con Rossell y me sorprendió una cosa que me dijo: Estábamos hablando sobre la novedad de los pantalones granas de la primera equipación del Barça, que se acababan de anunciar por la próxima temporada. Se trataba de un hecho rompedor entonces y muchos culés lo consideraban demasiado rompedor con lo que había sido el pasado reciente del club. Él lo tenía muy claro; y me explicó la anécdota del presidente del AFA, Julio H. Grondona, y su anillo de oro. En aquel anillo, el presidente de la Asociación de Fútbol de la Argentina llevaba una inscripción: "Todo Pasa". Rossell argumentó que a veces se toman decisiones que de entrada no tienen buena acogida pero que con el tiempo la gente se acostumbra ...



Ahora que el tema de la publicidad vuelve a sonar con fuerza, recuerdo perfectamente aquella conversación. Me imagino que una cuestión así sería sometida a votación por parte de los socios (o quizás no, pues ignoro si en su programa electoral se dice alguna cosa). En cualquier caso, ya hace falta que hagan una buena previa con cifras, ganancias, potencial y expectativas de poner publicidad en la camiseta. Si hicieran la votación hoy pronosticaría un 85% de socios/se contrarios y sólo un 15% de partidarios.



El primer paso ya lo han dado con la famosa Qatar-Fundation. Una ONG que paga este pastón? Qué mal me huele. Ya veremos qué pasa y si todo pasa ...

2 comentarios:

  1. A mi em sembla bé la unió Barça-Qatar Foundation. Amics la pela és la pela jejejejeje i millor patrocinar aquesta fundació abans que una casa d'apostes no?

    Salutacions

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  2. Gabriela, te contesto en el nuevo post...

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